poniedziałek, 10 października 2011

Przedmioty w Hiszpanii cz.3


14 maja
Hej:)

Przesyłam też przedmioty, na które się zdecydowałam, powiedz, czy coś byś mi kategorycznie odradzał:

+ Fundamentos de Comercialización
+ Dirección Comercial
+ Comercialización Internacional (Ampliación)
+ Comercialización Aplicada
+ Promoción Comercial
+Comercialización de Novos Produtos
+Comercialización de Servizos I
+Comercialización de Servizos II
+Dirección de Recursos Humanos
+Dirección de Persoal Comercial
+ Dirección de Calidade
+ Métodos e Modelos de Xestión
+ Xestión do Cambio Empresarial

Pozdrawiam:)

15 majaCezary
Cześć.

Jeśli chodzi o Twoje przedmioty:

Comercialización de Novos Produtos i Comercializacion de Servizos II prowadzi OTERO SIMON, MIGUEL ANGEL i on jest w porządku. U niego robi się dużo studiów przypadków. Zadaje dużo prac domowych, my nie robiliśmy ich wszystkich, ale zawsze jest łatwiej później zaliczyć jak się je zrobi. Na egzaminie u niego jest test i studium przypadku (Caso), które jest dosyć łatwe. Największym problemem u niego jest to, że na wszystko jest mało czasu. Dla Erasmusa to jest problem, ale my zaliczyliśmy te przedmioty. Jeden z nich zaliczyłem za pierwszym razem, drugi dopiero w poprawce.

Comercialización de Servizos I jest w pierwszym semestrze z kobietą, której niestety nie znam. Generalnie to jest ciekawy przedmiot, głównie o turystyce: hotelach, restauracjach itp.

Promoción Comercial i Comercialización Internacional (Ampliación) to przedmioty z RIO ARAUJO, Mª LUISA. Bardzo ciężko zaliczyć u niej egzamin. Większość Erasmusów ma u niej problemy ze zdaniem. Ja byłem na tym drugim przedmiocie, on był w drugim semestrze. Generalnie podszedłem do niego całkowicie na luzie bez stresu. W zajęciach uczestniczyłem kilka razy, ale kobieta świetnie mówi, przede wszystkim czystym hiszpańskim, zrozumiale, ciekawie. Chodziłem do niej na zajęcia, żeby mieć kontakt z Hiszpańskim. Egzamin zaliczyłem raczej dlatego, że miałem szczęście  Miałem świadomość, że jak nie zaliczę jednego przedmiotu, to na Politechnice nie będę miał z tym żadnego problemu. To był jeden z powodów, dla którego wybrałem ten przedmiot. Drugi to taki, że nie chciałem męczyć się z żadnymi finansowymi przedmiotami w Hiszpanii.

Administración de Persoal oraz Empresa e Administración z Monicą Legaspi Diaz. To przedmioty, z których będziesz miała najwyższe oceny. Z innych będziesz cieszyć się jak je zaliczysz, a tutaj masz szansę na 9 (skala ocen: 0-10, pozytywna ocena jest od 5). Monica to osoba, która była kiedyś na Erasmusie w Niemczech. Dzięki temu jako jedna z nielicznych jest bardzo ulgowa dla Erasmusów. Test dostaniesz taki sam jak pozostali, ale będziesz rozliczana tylko z połowy pytań. Powiedzmy dostaniesz test na 20 pytań, obowiązywać CIę będzie tylko połowa z nich i będziesz mogła sobie śmiało je wybrać. Wystarczy więc poprawna odpowiedź na 5 pytań i masz zaliczone. Ja odpowiadałem na dużo więcej niż 10  Miejscowi studenci powinni mieć też zestawy pytań z poprzednich lat. Większość z nich co roku się powtarza. Zainteresuj się, a sobie na pewno poradzisz  Jeśli chodzi o same przedmioty to Empresa e Administración, to przedmiot raczej o prawie. Dostaje się skrypt jakiegoś hiszpańskiego kodeksu, chyba handlowego i na zajęciach szuka się w nim odpowiedzi na pytania do zadań, które Monica przygotowuje i rozdaje. Wspólnie odpowiada się na te zadania i pytania. Jak się raz u niej wychylisz, to Cię zapamięta i będzie pytać na następnych zajęciach. Na tym przedmiocie pracuje się na kodeksie, więc słownictwo w nim jest bardzo trudne i specyficzne. Według Monici to słownictwo jest trudne dla Hiszpanów. Dlatego też jest ona bardzo wyrozumiała dla Erasmusów

Fajne są u niej zajęcia, ale najbardziej przeszkadzał mi brak dobrej znajomości hiszpańskiego, przez co ciężko było mi się wypowiadać. Monica zapamiętuje bardzo szybko imiona swoich studentów. Żeby dostać lepszą ocenę końcową z obu przedmiotów, można przygotować referat / prezentację z tematów jakie zada i wygłosić na zajęciach. Jeśli chodzi o Dirección de Persoal, to jest to przedmiot jak sama nazwa wskazuje o Zarządzaniu Kadrami. Bardzo oczywisty przedmiot, ciekawy i przyjemny.

Dirección de Calidade. Prowadzi go Justino Bastida Calvo. Ja chodziłem do niego na zajęcia w dwóch semestrach (w pierwszym z logistyki). Bardzo wporządku pan, bardzo przyjemny dla Polaków. Często z nami zagadywał po lub przed zajęciami. Mówi bardzo szybko, energicznie. Ciągle pyta czy zrozumieliście  Robi się u niego dużo zadań. Na zarządzaniu jakością są to zadania związane ze Statystyką. Zadania są często powtarzane, więc można się tego nauczyć. Generalnie u niego za pierwszym razem zalicza mało osób. Erasmusi bez problemu mogą się z nim umówić na drugi termin kiedykolwiek chcą. Tym co wyjeżdżają wcześniej on nie robi problemów, zeby zrobić wcześniejszy, indywidualny termin. Na poprawce zazwyczaj daje zadanie z pierwszego terminu. Zresztą zadania na egzaminie są zawsze analogiczne do tego co było na ćwiczeniach. Czasem między studentami krążą kopie egzaminów z poprzednich lat. Z Dircección de Calidade nie pamiętam akurat czy tak było, ale warto popytać. Z dirección de calidade zrobił nam indywidualną poprawkę, pomimo, że w oficjalnym terminie byśmy jeszcze byli. Dał nam na niej jedno zadanie, takie które robiliśmy na ćwiczeniach. My przygotowaliśmy się do tego przerabiając wszystkie zadania z ćwiczeń i bez problemów zaliczyliśmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz